Здравословен начин на живот в 10 стъпки

Какъв е пътят към по-здравословен начин на живот?

Как да се храним здравословно

Ново начало с нови правила
Разумното хранене в съчетание с движение ще ви помогнат да поемете по правилния път – към здравословен начин на живот. Трябва да забравите за късните обилни хапвания след 22 часа, както и да изключите алкохола от плана за забавление с компанията.

Всичко това би натоварило черния дроб, бъбреците, храносмилателната система и въобще организма ви, на който е отредено да си почива по това време.

Много хора пренебрегват или просто нямат време да си приготвят вкусна и здравословна закуска, която да даде силен старт на деня им. Не правете тази грешка – започнете с купичка пълнозърнесто мюсли или корнфлейкс в комбинация с прясно мляко или чаша прясно издецен сок за нов и здравословен начин на живот.

1. Закуската трябва да стане вашата първа отговорност в началото на деня. Зърнените храни и плодовете са много по-полезни за разлика от сладкишите, носители на наситени мазнини и неподходящи за здравословен начин на живот. Използвайте силата на суперхраните, които са много подходящи за сутрешно захранване;

2. Ако имате възможност да планирате своите хранения ще се чувствате много по-спокойни и сигурни, поддържайки нивото на кръвната захар нормално. За здравословен начин на живот правете малки промени – те дават големи разлики. Заложете на нискомаслени или обезмаслени продукти за приготвяне на салати и ястия с месо;

3. По отношение на зърнените продукти и ориза – пълнозърнестите брашна и смеси са отличен вариант за здравословен начин на живот. А кафявият ориз ще ви изненада с полезните си свойства и страхотен вкус;

4. Млечните продукти може да са с ниско съдържание на мазнини и сол и не трябва да се изключват от режима за здравословен начин на живот. Те са ценен източник на лесно усвоим калций и белтъчини, както и витамини от група А, В, D и други. Консумацията на яйца е позволена – те са с балансиран състав и висока биологична стойност;




5. При готвене замествайте животинските мазнини с растителни масла. Други полезни мазнини са тези в рибата, които съдържат специфични полиненаситени мастни киселини. Последните намаляват риска от аритмии, образуването на тромби и понижават риска от сърдечно-съдови заболявания;

6. Избягвайте газирани напитки и сладкарски продукти, в които преобладава рафинираната захар. Заменете ги с плодове и зеленчуци, богати на витамини, минерали и растителни влакнини;

7. Осезателна промяна ще настъпи, ако включите физически упражнения всеки ден. За да направите пълен преход към новия здравословен начин на живот, обърнете внимание на теглото, кръвното налягане, хормоналните нарушения и ставни заболявания. Това са най-разпространените проблемни области, които заслужават приоритетно място в плана за здравословен начин на живот;

8. Помислете за хидратирането и приема на течности, особено през летния сезон. Препоръчителни са сокове от зеленчуци или плодове с минимално съдържание на захар и сиропи. Газираните напитки са абсолютно извън менюто за здравословен начин на живот;




9. Стремете се да включите в ежедневието си хранителни продукти, които ще спомогнат за нормализиране на всички функции и за контролиране на теглото. Изхвърлете от хладилника всички тлъсти меса и колбаси, както и високомаслените млека;

10. Бъдете уверени и спокойни. Дори да се изкушите с нещо не е фатално – всички сме хора и бъркаме, но не допускайте прегрешения постоянно.

Бонус съвет – ако се разболеете не пренебрегвайте ролята на пробиотиците за оздравителния процес. В такива ситуации помагат и комбинирани таблетки за имунитет, за да се възстановите максимално бързо.




Коментирай първи

Остави отговор

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван.


*